FAQ

Voor vragen kan je altijd contact met ons opnemen via onze contact pagina. Om je op weg te helpen, hebben we de belangrijkste vragen hieronder vast op een rijtje gezet. 

ALGEMEEN

OPENINGSTIJDEN
We zijn voor nu alleen nog op afspraak geopend. Bij je reservering kun je aangeven wanneer je jouw bestelling wilt ophalen en terugbrengen. We zorgen ervoor dat je spullen klaar liggen en dat er iemand is om je te ontvangen

KAN IK MIJN BESTELLING OPHALEN OF TERUGBRENGEN BUITEN OPENINGSTIJDEN?
Momenteel kun je jouw bestelling alleen ophalen of terugbrengen op afspraak. Dit is niet gebonden aan normale openingstijden. Wanneer je reserveert, kun je aangeven hoe laat je wilt ophalen en terugbrengen. Wij laten je altijd weten of dit mogelijk is.

HUREN

HOE KAN IK KLANT WORDEN?
Om bij ons klant te worden, dien je een offerte aan te vragen en daarbij een online account aan te maken. Vervolgens nemen we contact met je op om enkele gegevens te verzamelen, waaronder één of meerdere identiteitsbewijzen, zodat we je aanvraag kunnen verifiëren. Als alles in orde is, sturen we je de offerte toe.

HOE KAN IK EEN PRODUCT RESERVEREN?
Om een product te reserveren, selecteer je het gewenste product, de huurperiode en voeg je het toe aan je winkelmand. Je winkelmand vind je rechts bovenin. Volg daarna de stappen in het afrekenproces om je reservering te voltooien.

KAN IK EEN GEDEELTE VAN MIJN BESTELLING EERDER TERUGBRENGEN OF LANGER RESERVEREN?
Ja, dat kan. Laat het ons even weten bij 'vragen/opmerkingen' wanneer je een bestelling plaatst. Indien je tijdens je huurperiode je bestelling langer nodig hebt, neem dan telefonisch contact op.

KAN IEMAND ANDERS DE BESTELLING OPHALEN OF TERUGBRENGEN?
Ja, dat kan, mits je van tevoren aangeeft wie het komt ophalen. Je kunt tijdens het reserveren de voor- en achternaam achterlaten.

WANNEER MOET DE BESTELLING TERUG ZIJN?
De bestelling moet uiterlijk terug zijn voor de aangegeven retourtijd die op je offerte staat. Zonder andere afspraken is dit standaard voor 11:00 uur.

KAN IK IETS KORTER DAN ÉÉN DAG HUREN?
Nee, we rekenen minimaal 1 dag.

RESERVEREN & BETALEN

WAT ZIJN DE BETALINGSMOGELIJKHEDEN?
We accepteren standaard bankoverschrijvingen. Bij de eerste bestelling dien je voorafgaand aan het ophalen betaald te hebben. Voor de opvolgende bestellingen hanteren we een betalingstermijn van 14 dagen na het ontvangen van de factuur.

KAN IK MIJN BESTELLING ANNULEREN OF WIJZIGEN?
Ja, je kunt je bestelling annuleren of wijzigen door contact met ons op te nemen. Houd er rekening mee dat er annuleringskosten in rekening kunnen worden gebracht, afhankelijk van hoe dicht bij de huurdatum je annuleert. Bekijk hiervoor onze algemene voorwaarden. Annuleren of wijzigen van je bestelling kan kosteloos tot 48 uur voor de ophaaltijd die in de offerte staat vermeld.

IS ER EEN MINIMUM BEDRAG VOOR HET HUREN?
We hanteren een minimumbedrag van €25 per bestelling. Als je iets voor minder bestelt, ronden we het totaalbedrag af naar €25, ongeacht eventuele kortingen.

KORTING

KRIJG IK KORTING ALS IK APPARATUUR MEERDERE DAGEN HUUR?
Wanneer je apparatuur meerdere aaneengesloten dagen huurt, krijg je de zogeheten staffelkorting. Deze korting wordt automatisch berekend wanneer je meerdere, aaneengesloten dagen selecteert als huurperiode.

HEBBEN JULLIE RELATIEKORTING?
Ja, we bieden relatiekorting aan. Hoe vaker je huurt, hoe hoger de korting.

STORES

IK HEB IETS GEKOCHT BIJ DE STORES, KUNNEN JULLIE DAT OPSTUREN?
Nee, we versturen geen artikelen. Alles wat je bij de stores hebt gekocht, kun je bij ons ophalen.

APPARATUUR

KAN IK APPARATUUR KOMEN TESTEN?
Er is een beperkte mogelijkheid om bij ons te testen. We denken graag mee.

GEVEN JULLIE ADVIES OVER APPARATUUR?
We helpen je graag op weg om de juiste apparatuur voor je project te regelen. Bel, mail of app ons met je vragen!

IK STA OP SET EN ER ONTBREEKT IETS, WAT NU?
Je kunt ons in dit geval altijd bellen. We denken graag mee over een oplossing. Mochten hier extra kosten bij komen, dan bespreken we dit.

In noodgevallen kan je ons bereiken op +31 (0)6 11 76 10 10 of +31 (0)6 46 55 48 82

VERZEKERING

IS DE APPARATUUR VERZEKERD?
De apparatuur is niet verzekerd vanaf het moment dat je het ophaalt. Schade, diefstal of verlies rekenen we dan ook altijd door op de factuur. We raden daarom aan om zelf een goede verzekering te hebben als je apparatuur huurt.

WIE IS AANSPRAKELIJK VOOR SCHADE AAN DE APPARATUUR OF DIEFSTAL?
De persoon die de boeking op zijn of haar naam heeft staan op het moment van uitgifte, draagt de aansprakelijkheid voor eventuele schade of diefstal.

ZIJN JULLIE AANSPRAKELIJK VOOR SCHADE AAN DERDEN VEROORZAAKT DOOR DE APPARATUUR?
Nee, Lumifex is niet aansprakelijk voor schade aan derden.